tirsdag den 17. december 2013

Fængsel, sæler, sporvogne, og en rød bro

Idag har der været gang i den, jeg skulle hilse og sige at når man vågner kl 04.00 om morgenen, fordi tiden vender forkert, ja så får man noget ud af dagen. Efter en hurtig morgenmad gik vi allerede hjemmefra kl  lidt over 7, vejret var fantastisk og San Francisco viste sig fra sin bedste side med sol og 20 grader hele dagen.
Flot gåtur ned mod havnen og fishermans wharf, videre mod Peer 39 hvor vi tog færgen til alcatraz. En rigtig fin og tankevækkende rundvisning.
Tilbage med færgen hvor vi slentrede op igennem fishermans wharf, og nød vejret og atmosfæren
Frokost, hotdogs mens en standup komiker lavede trylleshow. Videre hen og se en af byens vartegn, de mange hundrede sæler der ligger på flydedokke i vandet og slikker sol. De var nemme at finde, det var bare at følge larmen og lugten.
Så var det tid til at skulle prøve sporvognene, fantastisk køretøj som kræver 2 chauffører. De skiftedes til at bremse i hver sin ende, meget specielt stykke mekanik
Nu var vi midt i byen på Union scare, her var det tid til en lille is ( hot fudge sunday) før turen gik tilbage til hotellet.
På hotellet skulle vi bare hente bilen, for nu kørte vi mod solnedgangen mod Golden gate bridge, vi var meget heldige, der var ingen tåge, og flot udsigt.
Herefter en tur gennem den kringlede lombard street med bilen. Her blev køre egenskaberne på chauffør og bremse egenskaber på bilen sat på prøve.
Aftensmaden blev indtaget på en klassisk amerikansk diner, med jukeboks ved hvert bord. Alle fik lækre burgere.
Nu er klokken  20.40 og Lisa og drengene sover, men vi var også oppe kl. 04.00, så det kunne være jeg også skulle mod drømmeland