lørdag den 14. januar 2012

13 januar afrejsedag

Fredag den 13, måske ikke den bedste afrejsedag, men det kom til skamme, vi havde en perfekt rejse til new York. Dagen startede noget tidligt kl. 02.00 her var Mikkel nemlig klar til at rejse, vi fik ham dog til at sove et par timer mere, men det var en meget urolig nat og vi havde alle sommerfugle i maven.
Kl. 06.30 kørte vi til bageren og tog rundstykker med i lufthavnen hvor vi mødtes med Thomas mor og far og spiste hyggelig morgenmad og fik sagt farvel, så tog de vores bil hjem.
Kl. 08.20 lettede flyveren til Kastrup vi havde de bedste sæder helt foran i flyveren.
I Kastrup kunne Thomas vise familien hvor han bruger rigtig meget tid når han rejser for sit arbejde. Der blev vist forretninger og shoppet, og drengene var noget imponerede over at far havde et specielt guldkort til en hemmelig klub hvor man kunne spise og drikke gratis og der også var et legehjørne.
De 3 timer gik hurtigt, og kl. 12.20 lettede flyet til newark airport New York. Der var over 100 ledige pladser på flyet ( prøv at sænke prisen SAS ) så den flinke SAS dame i checkin havde blokeret 12 sæder til os 4 så vi kunne rigtig brede os... Nice. Turen gik fint og efter kun 8 timer var vi nede, selv us immigration var rimelige at have med at gøre så vi strøg ud af lufthavnen.
Med airtrain og derefter shuttle til hotel country inn & suites i new Jersey. På hotellet ventede en dejlig overraskelse da de havde opgraderet os til en suite med masser af plads og velkomstgave... Nice igen...
Kufferterne var smidt og klokken var kun 17.00, så der var tid til at se på new jerseys største mall der lå lige ved siden af hotellet. 2 timer senere kunne vi godt mærke at vi kørte på overtid så afsted til restaurant Ruby Tuesday hvor vi alle fik fantastiske burgere. Nu overgav Mikkel sig og han måtte bæres hjem i seng.
Trætte men glade gik vi i seng og glædede os til næste dag hvor første bid af det store æble skulle tages.