mandag den 23. januar 2012

22 januar roadtrip dag 2

Dag 2 på vores roadtrip startede med vafler og kaffe på hotellet
Afsted for at se Miami south Beach i dagslys, noget mere roligt søndag morgen.
Ned på stranden og ud at bade, vi ser en hippie der er ved at bygge en stort sandslot jeg siger Nice condo ( flot lejlighed ) til ham, han kigger noget opgivende på mig og siger at det er hverken condo eller sandslot men en praying circle ( bede cirkel) han beder for jorden, havet, amerikanerne, fiskene hvalerne og lidt for turisterne, herefter får jeg en længere forelæsning om budisme og at gøre en forskel, han ender dog med at syntes om mig da jeg fortæller at jeg er fra Danmark, ok i er da lidt civiliserede siger han og banker herefter videre på sin bedeskål og renser sin bede cirkel ( Miami er for alle typer)
Vi bader en time og tager derefter bilen nordpå til snake trail igennem everglades. Jeg havde læst at man skulle sørge for at tanke benzin inden man kørte ind, men der kom ikke lige en tank på vejen. Nu var vi midt på snake trail og displayet havde længe vist Low fuel, jeg var sgu lidt bekymret vi kørte kun på dampene, endelig så vi en tank og vi var meget lettede.
Dette var en rigtig truck stop station som man kender dem fra film, der var beskidte bikere og truck drivers, og man kunne kun købe fried chicken at spise men jeg betalte gladeligt overpriser for det hele.
Videre ud i everglades til Billie Swamp safari midt i seminole indianernes reservat http://www.billieswamp.com/
På vejen lå der alligatorer og skildpadder i vejkanten og jeg kørte over en mini skildpadde og en slange dette var en stor oplevelse for os alle men især for Mikkel der elsker dyr han sugede det hele til sig.
Vi var ude i sumpen med airboats, de udleverede øre propper var ikke for sjov, de larmede de både, men fed oplevelse at suse derud af med flot natur omkring os og alligatorer i vandet
bagefter hilste vi på Billie og den dag var der faktisk besøg af høvdingen fra seminole stammen, de fangede en mini alligator til ham som han skulle have med hjem på barbecuen ( det er ikke løgn)
da Mikkel havde hilst på alle dyrene kørte vi nordpå mod Orlando igen.
I horisonten så vi nu pludselig noget der lignede en tornado og Lisa og jeg blev noget bekymrede, vi holdt godt øje med det, men det opløste sig selv igen, jeg vidste at det ikke var tornado sæson men det lignede virkelig. I tv, et om aftenen hørte jeg at det var en stor markbrand .... Puha
Nok spænding for en dag, og sikket tilbage i vores townhouse i Orlando gik vi Til ro og snakkede om 2 dage på de amerikanske highways og om hvor heldige vi er at vi kan få denne oplevelse sammen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar