tirsdag den 19. februar 2013

2013, 19 februar, action pakket fødselsdag

Idag er det min purunge hustrus fødselsdag. Da drengene ikke kunne vente mere var det op og synge fødselsdagssang og give gaver på sengen. Drengene havde brugt lang tid på flotte tegninger, de havde også købt D&G solbriller til hende, og mine forældre havde et gavekort med til hende. Jeg havde arrangeret morgenmad til os alle i restauranten. De havde pyntet flot op med hvid dug, roser og flag, og overdådige mængder af mad.
Lisa havde bestemt at vi også skulle på scootere Idag, så vi pakkede taskerne og kørte mod dolphin Bay. Her havde jeg hyret en lokal fisker der i sin longtail boat sejlede os ud til monkey island. På vej derud så vi 5-6 delfiner og et par flyvefisk, helt fantastisk. Så lagde vi til lands på abeøen, og vi var knap nået op på stranden inden vi var omringet af aber. Fiskeren havde en pose bananer med som vi fodrede aberne med. Jeg havde 2 poser chips med da jeg havde hørt at aberne var ekstra glade for dem, og det tør siges. De blev helt vilde og havde snart snuppet poserne ud af hånden på os. Pludselig hoppede en lille abe unge op på ryggen af mig, da jeg fik den af blev det lisas tur, hun fik også en ordentlig rystetur i håret. Aberne var mætte og vi sejlede videre. Fiskeren smed ankeret og fandt fiskestænger frem til os. På med madding ( blæksprutte ) og ud med snøren. Der var hurtigt bid og vi fangede 4 små fisk og havde bid af nogle rigtig store nogle de sprang desværre snøren.
Ind til land igen, frokost ved en bambushytte, fylde depoterne, og op på jernhesten igen. Vi kørte ind i national parken (efter at blive ribbet for turist gebyret) nu kørte vi ind til en ny strand vi ville besøge Phraya Nakhon grotten. For at komme derud skal vi med båd igen. Vi begiver os opad den stejle klippe stigning. Stien er ca. 500 meter men tro mig det var en udfordring i klip klapper, en stigning på 150 meter, 34 grader og 1 milliard myg, så sveden løb af os. Men anstrengelsen blev belønnet af den flotteste grotte. Faktisk 2, taget var kollapset, og det har gjort at sollys trænger ind og giver et specielt plante og dyremiljø. I grotten var også bygget et tempel. Templet er meget populært blandt thaierne fordi alle deres konger har været der. Grotten var også fuld af drypsten, et forstenet vand fald en forstenet krokodille og dødens bro som har taget livet af mange aber.
Efter grottebesøg besøgte vi en reje farm og et kæmpe tempel med nogle store Buddha statuer, så var det hjemad, men vi skulle lige tanke scooterne op. Det foregik på en meget primitiv tankstation ( et skur i skoven) og standeren var med håndpumpe.
Hjemme på resortet var der fødselsdags middag på restauranten. Som også havde sørget for kage og sang ( thaierne kan mange ting, men ikke bage og synge)
Jeg tror at Lisa havde en fødselsdag hun aldrig glemmer

































Ingen kommentarer:

Send en kommentar